Σάββατο 22 Φεβρουαρίου 2014

ΦΤΙΑΞΤΕ ΤΟΝ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΧΑΡΤΑΕΤΟ

-  Όταν ήμουν μικρή, αυτές τις μέρες ο παππούς μου ετοίμαζε χαρταετούς για τα εγγόνια του για να είναι έτοιμοι την Καθαρά Δευτέρα. Τους έλεγε τσέρκια και καθόμασταν με χαρά να τον βλέπουμε να τους φτιάχνει.
Όποιος θέλει να προσπαθήσει να φτιάξει τον δικό του χαρταετό, σας δίνω παρακάτω τις οδηγίες.
Είναι εύκολος κι αν το προσπαθήσετε μαζί με τα παιδιά σας θα το ευχαριστηθείτε πάρα πολύ.
Υλικά
2 ξύλα, το ένα 61 εκ. μάκρος και το άλλο 91 εκ. μάκρος
Ένα μεγάλο φύλλο χαρτί για το κάλυμμα
λεπτό σπάγγο
κόλλα ή κολλητική ταινία
χαλκά κουρτίνας
κομμάτια χρωματιστό χαρτί ή σερπαντίνες για την ουρά
Ο σκελετός
Πρώτα κόψτε δυο μικρές εγκοπές, η καθεμία 6 χιλ. από την άκρη και στα δύο ξύλα (σχ. 1α)
Σημαδέψτε τη μέση του κοντύτερου ξύλου και σημαδέψτε και το εν τρίτο του μήκους του μακρύτερου.
Σταυρώστε τα ξύλα το ένα πάνω στο άλλο σε ορθές γωνίες, με τα σημάδια να αγγίζουν, βάλτε λίγη κόλλα και δέστε την ένωση γερά με κλωστή.
Δέστε μία κλωστή στην εγκοπή ενός από τα ξύλα και περάστε τη με τη σειρά στις άλλες εγκοπές, τυλίγοντάς τη γερά γύρω από την κάθε εγκοπή δύο ή τρεις φορές (σχ. 1γ).
Δέστε τις άκρες για να συμπληρωθεί ο σκελετός.
Το κάλυμμα
Βάλτε τον σκελετό πάνω στην ανάποδη μεριά του φύλλου χαρτιού και κόψτε γύρω γύρω, κόβοντας 2,5 εκ. έξω από τον σπάγκο (σχ. 2).
Ψαλιδίστε τις γωνίες του χαρτιού (σχ. 2).
Διπλώστε τις άκρες του χαρτιού πάνω στην κλωστή και κολλήστε τις με κόλλα.
Γυρίστε τον αετό με την καλή μεριά προς τα πάνω, με τον σκελετό από κάτω, και διακοσμήστε το μπροστινό του χρωματίζοντάς τον ή κολλώντας πάνω του διάφορα σχέδια.
Τα ζύγια
Έτσι ονομάζονται οι σπάγκοι που κρατούν τον αετό στη σωστή γωνία προς τον άνεμο και στους οποίους δένεται η καλούμπα.
Βάλτε τον αετό πάνω στο τραπέζι, με τη διακοσμημένη όψη προς τα πάνω.
Πάρτε ένα κομμάτι κλωστή αρκετά μακριά ώστε να φτάνει γύρω από μία κοντή και μια μακριά μεριά του αετού και άλλο λίγο επιπλέον. Δέστε τις άκρες στις εγκοπές του κάθετου ξύλου, εκεί όπου προεξέχουν από το χαρτί.
Δέστε το δεύτερο ζύγι στην κάθε άκρη του οριζόντιου ξύλου. Αυτή τη φορά η κλωστή πρέπει να είναι δυο φορές το μάκρος μιας από τις κοντές μεριές του αετού, με άλλο λίγο επιπλέον.
Περάστε τον χαλκά για κουρτίνες στο μακρύ ζύγι, περίπου το ένα τρίτο του μάκρους του, και μετά στο κέντρο του κοντού.
Δοκιμάστε τα ζύγια και την ισορροπία του αετού κρατώντας πάνω από το τραπέζι από τον χαλκά. Οι δυο πλευρές πρέπει να έχουν την ίδια απόσταση από το τραπέζι και ο ίδιος ο αετός πρέπει να κρεμάει κάνοντας μια γωνία 45 μοιρών  προς το τραπέζι. Αν χρειαστεί ρυθμίστε τις γωνίες ελαφρώς γλιστρώντας τον χαλκά πάνω στα ζύγια.
Η ουρά
Χρειάζεται μια ουρά τρεις φορές το μάκρος του. Κάντε την από μακριές σερπαντίνες. Δέστε την ουρά στο ξύλο του κάτω μέρους του αετού.
Καλή διασκέδαση σε όσους το φτιάξουν.
Καλό πέταγμα....

17 σχόλια:

  1. Αετό δεν έχω πετάξει σχεδόν ποτέ ως παιδί! Ήμουν πάντα η μικρότερη από όλο το σόι,οπότε δεν προλάβαινα ποτέ να τον κρατήσω γιατί κάποιος πάντα μου τον έπαιρνε, ή ήμουν πολύ μικρή για να τον έχω χωρίς να με πάρει ο αέρας.Αν κάνω παιδιά θα βγάλω το άχτι μου! Υπέροχη κατασκευή πάντως Νεφέλη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εύχομαι να κάνεις παιδιά και να βγάλεις το άχτι σου στο πέταγμα του αετού...
      Καλή βδομάδα!!!
      Φιλιά!!!

      Διαγραφή
  2. Ωραίο το φτιάξιμο του αετού, εγώ ξέρω να φτιάχνω τον άλλο με τα τέσσερα ξύλα, να σου πω όμως την αλήθεια μάλλον θα αγοράσουμε... τα μικρά θέλουν πια αετούς με τους ήρωες τους!!!! Φιλιά!:!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ...Τι να κάνουμε πρέπει να προσαρμοζόμαστε σε αυτά που θέλουν τα παιδιά....
      Καλή βδομάδα!!
      Φιλιά!!

      Διαγραφή
  3. Πάντα υπαρχει.. ένας μπαμπάς.. ενας παππούς να φτιαχει τον χαρταετό για τα μικρά..να χαίρονται το πέταγμα του.. και συ τυχερή που τον καμάρωνες Στέλλα μου........
    Βρήκα την αναρτηση σου καλά που μου το είπες .. είδες τι εχανα χωρίς ιντερνετ;; σου απαντώ εδώ.. για να σου πώ οτι χάρηκα που σου αρεσαν τα δωράκια φιλακια πολλα .. τα λεμε.......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι ωραίες αυτές οι γλυκιές αναμνήσεις που έχουμε από παιδιά και τις θυμόμαστε με αγάπη και να τα μεταδίδουμε στα παιδιά μας...
      Φιλάκια...

      Διαγραφή
  4. Στέλλα μου,οταν έπρεπε να φτιάχνω στα παιδιά μου δεν είχα το χούι των κατασκευών, έτσι αγόραζα.Αυτές τι μέρες όμως καταπιάστηκα μ έναν διαφορετικό χαρταετό,που πολύ θάθελα να πετύχει...θα δείξει.
    Μακάρι να τον είχες βάλει νωρίτερα
    Ελπίζω σύντομα να δείτε και τον δικό μου.....
    Φιλάκια πολλά ,Καλό ξημέρωμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα περιμένω με ανυπομονησία να δω και τοβν δικό σου...
      Φιλάκια πολλά....

      Διαγραφή
  5. Πολύ χρήσιμη η ανάρτησή σου Στέλλα μου!!!! Τι καλύτερο να βιώσουν τα παιδιά το έθιμο του χαρταετού φτιάχνοντας τον δικό τους!!!! Κατατοπιστικές οδηγίες!!!! Μπράβο!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επειδή έχω όμορφες αναμνήσεις θέλω και τα παιδιά να έχουν τις δικές τους και να κρατάμε την παράδοση...
      Καλό σου βράδυ!!!

      Διαγραφή
  6. Ευχαριστούμε για τις οδηγίες!
    Σαν παιδί δεν πέταξα χαρταετό πολλές φορές...και προσπαθώ να πάρω το αίμα μου πίσω τώρα που έχω μεγαλώσει!! :))
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ˚°
    Muito legal! Temos a tradição de soltar pipa no inverno, em junho e julho porque está ventando muito aqui.
    。˛¸♪♡
    Boa semana!
    Beijinhos.
    ¸♯♡♡♪♪

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εμείς έχουμε έθιμο να πετάμε χαρταετό την Καθαρά Δευτέρα, που είναι μετά το Καρναβάλι. Είναι πολύ ωραίο έθιμο. Φιλιά!!!

      Διαγραφή
  8. Μου θύμισες τα παλιά, τότε που ο πατέρας μου έφτιαχνε αετούς κάθε χρόνο για όλα τα ξαδέλφια μου!!!!!
    Τί όμορφα χρόνια!!!!
    Καλή Καθαρά Δευτέρα!!!! Να πάει πολύ ψηλά ο χαρταετός σας!!!!!
    Φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Είναι όμορφες αυτές οι αναμνήσεις που έχουμε με τους ανθρώπους που αγαπήσαμε!!!
    Καλή Καθαρή Δευτέρα και σε σένα!!!
    Φιλάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή